Czy bank wspiera partnera franczyzobiorcę w akcjach marketingowych?

Prowadzenie własnej placówki bankowej wymaga jej promowania w lokalnej społeczności, wśród potencjalnych klientów. Jeśli placówka partnerska banku nie będzie powszechnie znana i nie będzie zdobywała sukcesywnie zaufania konsumentów, nie będzie zarabiała na siebie. Stąd też właściciel takiej placówki powinien się mocno zaangażować w prowadzenie lokalnych akcji marketingowych. Jak można się domyślać, ich skuteczność zależy od zastosowanych narzędzi marketingowych, a na te bardzo często należy posiadać zwiększone środki finansowe.

W większości przypadków korzystania z franczyzy bankowej, właściciele placówek partnerskich uzyskują różnego rodzaju wsparcie w prowadzeniu lokalnych akcji promocyjnych i ogólnie – marketingowych. Wsparcie partnera, czyli franczyzodawcy może mieć realny wymiar finansowy, albo też przybrać zupełnie inną formę.

Za przykład weźmy Alior Bank, czy Eurobank, które zasilają konto właściciela placówki partnerskiej banku budżetem na reklamę. Prowadząc placówkę partnerską Eurobanku otrzymuje się kwotę 6000 zł brutto rocznie na cele marketingowe. Z kolei, przy otwieraniu placówki partnerskiej Alior Banku franczyzobiorca otrzymuje ryczałt w wysokości 12 tys. zł do wykorzystania na cele reklamowe, adaptację lokalu i zakup niezbędnego sprzętu.

W większości systemów franczyzowych, fraczyzobiorcy uzyskują od banku macierzystego komplet materiałów promocyjnych – ulotki, plakaty, nalepki, gadżety, czy też upominki z logo banku. Część banków wyposaża również placówki partnerskie w pylony reklamowe, czy podświetlane panele z logo, które zawiesza się nad wejściem i witryną nowo powstałej placówki partnerskiej banku. Banki mogą ułatwiać przeprowadzenie akcji marketingowych dla nowych placówek partnerskich, na przykład gwarantując zakup i montaż reklam oraz wizualizacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej.

Generalnie, banki dostarczają swoim partnerom we franczyzie materiały reklamowe oraz pakiety promocyjne.

Placówki partnerskie uzyskują oznakowanie zewnętrzne, pakiety ulotek, niezbędne plakaty promocyjne, naklejki informacyjne, czy też pieczątki reklamowe.

Część franczyzobiorców może liczyć na uzyskanie funduszu reklamowego, jak to ma miejsce w przypadku franczyzy z BZ WBK. Bank udostępnia swoim partnerom pewną pulę pieniędzy, którą mogą wykorzystać na różne formy reklamy. Pieniądze są przeznaczane na lokalną promocję produktów banku, jakie oferowane są przez konkretną placówkę partnerską.

Fundusz Reklamowy banku ma charakter szczególny, bowiem najpierw to sam właściciel placówki partnerskiej ponosi z własnych środków koszty reklamy i akcji marketingowych, a następnie bank zwraca mu 70% poniesionych kosztów w ramach środków przyznanych na fundusz reklamowy lokalnej placówce. W innych bankach działających w systemie franczyzowej procent ten może być oczywiście nieco inny. Czasem placówki partnerskie mogą otrzymać fundusz dodatkowy na reklamę, ale tylko wówczas, gdy partner uzyskuje wysokie wyniki sprzedażowe. Wtedy może on ubiegać się o uzyskanie dodatkowych środków z przeznaczeniem na szeroko rozumiane działania reklamowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *