Jakie usługi będzie mógł zaproponować Klientom fanczyzobiorca bankowy?

W zdecydowanej większości przypadków placówki partnerskie banków oferują tożsame produkty finansowe, takie jak oddziały bankowe. Nie ma w tym względzie większych różnic. Bywa, że banki nie pozwalają franczyzobiorcom na udostępnianie klientom produktów specjalistycznych. Czasami placówki partnerskie nie mogą udzielać kredytów hipotecznych, albo na przykład mają prawo wyłącznie do obsługi klientów prywatnych, zaś klienci firmowi są już obsługiwani tylko przez oddziały należące do banków.

Eurobank na przykład nie wyróżnia placówek partnerskich i własnych banków, co powoduje, że usługi proponowane w placówkach nie będą się różniły od usług w oddziałach. Zarówno oprocentowanie, jak i wszelkie prowizje dla klientów będą takie same, przez co konsumenci nie odczują żadnych różnic, czy są obsługiwani przez placówkę partnerską banku czy placówkę własną.

Franczyzodawcy chcą zwiększać zasięg swojego oddziaływania i obsługi klientów przez otwieranie coraz to nowych placówek partnerskich. Placówki te zarabiają na swoje utrzymanie poprzez oferowanie zarówno produktów, jak i usług lokalnym klientom. Generalnie, można powiedzieć, że banki udostępniają klientom za pośrednictwem placówek partnerskich wszystkie swoje produkty, zaś placówki uzyskują zyski z tytułu ich sprzedaży. Zyski te mogą pochodzić albo z opłat albo z prowizji bankowych.

Placówki partnerskie banków oferują klientom takie usługi i produkty jak:

  • Produkty kredytowe,
  • Produkty pożyczkowe,
  • Lokaty,
  • Rachunki bankowe,
  • Inne produkty depozytowe,
  • Produkty rozliczeniowe,
  • Obsługę kasową,
  • Dokonywanie przelewów,
  • Ubezpieczenia.

Wszystkie produkty bankowe, jakie klient mógłby uzyskać w oddziale własnym banku, najczęściej może też pozyskać w placówce partnerskiej.

Bardziej skomplikowane produkty, takie jak chociażby lokaty negocjowane, czy kredyty inwestycyjne dla firm mogą jednak nie być udzielane przez agenta, ale wyłącznie przez placówkę własną banku. Wszystko zależy tu od zawartej umowy franczyzowej. Jeśli zakłada ona sprzedaż ograniczonej liczby i typu produktów finansowych, właściciel placówki partnerskiej musi się do owych limitów dostosować.

Bankom jednak zależy na tym, aby klienci niezależnie od tego, czy korzystają z usług placówki partnerskiej czy oddziału banku, zawsze mieli jak najszerszy dostęp do produktów finansowych, jakich w danym momencie potrzebują.

Franczyzobiorca powinien zadbać o zapewnienie dobrego wizerunku placówki partnerskiej banku, jak i samej jego marki. Od tego też zależy jego renoma, ilość sprzedawanych produktów bankowych oraz sam zarobek. Im więcej usług i produktów będzie on oferował klientom, tym lepiej, ponieważ może dzięki temu wypracować o wiele wyższe dochody. Jeśli zawiązuje wiec umowę franczyzową powinien zwrócić uwagę na to, jakie produkty i usługi finalnie będzie mógł oferować w swojej placówce. Najlepiej wybrać taką ofertę franczyzową, która ma najszerszą gamę produktów i usług.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *