Lokal na placówkę banku – jakie warunki powinien spełniać?

Lokal, w którym ma zostać otwarta placówka partnerska w ramach franczyzy bankowej, powinien spełniać określone wymagania, nie tylko lokalizacyjne, ale również standardy wyposażenia.

Przede wszystkim, większość banków macierzystych mających swoje własne systemy franczyzowe wymaga, aby placówka partnerska, jaką zakłada franczyzobiorca, znajdowała się w korzystnej lokalizacji.

Oznacza to, że lokal placówki bankowej powinien znajdować się w uczęszczanym punkcie miasta czy danej miejscowości.

Nie może być zlokalizowany na obrzeżach miasta, na typowych osiedlach mieszkalnych – blokowych i jednorodzinnych, czy też w dzielnicach uznawanych w mieście za typowo niebezpieczne. Banki wskazują, że najlepszymi miejscem na lokal placówki partnerskiej banku, jest rynek miasta, główna, reprezentacyjna ulica danej miejscowości, plac, skwer, ciąg komunikacyjny do urzędów czy też na dworzec itd. Każdy bank może mieć nieco inne wymagania w tym zakresie, więc warto się z nimi zapoznać jeszcze przed poszukiwaniem lokalu na placówkę partnerską banku i zawiązywaniem umowy franczyzowej.

Główny deptak miasta, ciąg pieszy i komunikacyjny, czy centrum miasta wraz z ulicami dochodzącymi do ulicy głównej lub rynku w danej miejscowości, to najczęstsze pożądane lokalizacje placówek bankowych w ramach franczyzy.

Jeśli już znajdziemy lokal do wynajęcia w atrakcyjnym miejscu w naszym mieście, to będziemy mogli przystąpić do jego zaaranżowania, zakładając, że pozostałe wymogi dotyczące lokalu również są spełnione.

Do wymogów tych zaliczyć można:

  • Usytuowanie lokalu na pierwszej kondygnacji budynku, tj. na parterze,
  • Możliwość zmodernizowania lokalu i dostosowania go do potrzeb prowadzenia placówki bankowej,
  • Wejście do lokalu powinno być usytuowane od strony ciągu komunikacyjnego, a więc najczęściej wykluczone jest wejście do lokalu z bramy czy od strony podwórza,
  • Lokal powinien posiadać własną witrynę, od strony ulicy, która będzie miała powierzchnię wynoszącą minimum 2 metry na 2 metry, z samego szkła, nieokratowaną,
  • W przypadku, gdy w lokalu prowadzona jest działalność niefinansowa, konieczne jest dokonanie fizycznego rozdzielenia działalności,
  • Dobry stan samego budynku i elewacji, głównie pod względem technicznym
  • Możliwość w miarę swobodnej ekspozycji reklamy zewnętrznej – z grona potencjalnych lokalów tym samym należy wykluczyć zabytkowe kamienice, na których umieszczenie chociażby logo podświetlanego nad placówką jest niemożliwe,
  • Lokal musi być zarządzany przez osobę, która będzie właścicielem placówki partnerskiej. Osoba ta musi posiadać tytuł prawny do lokalu, może być to np. umowa najmu lokalu.
  • Lokal musi posiadać zaplecze socjalne,
  • Lokal musi mieć odpowiedni metraż, np. w przypadku Eurobanku placówka agencyjna musi mieć około 30-60 metrów kwadratowych powierzchni, przy czym 25 metrów kwadratowych musi zostać przeznaczone na salę sprzedaży.
  • Lokal musi posiadać możliwość podłączenia stałego łącza internetowego o dużej przepustowości.

Dodatkowym atutem lokalizacji placówki partnerskiej banku jest własny parking pod lokalem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *